Toolkit Overzicht materiaal Toolkit #NIXnodig

Terug naar toolkits

Uitleg toolkit

Na de vele maanden van beperkingen, is de samenleving weer open. Aansluitend op de NIX18-afspraak, hebben we de #NIXnodig campagne gelanceerd. Deze richten zich direct tot jongeren en tonen dat het net zo leuk of zelfs leuker is zonder roken of alcohol. De kernboodschap is: 

Wij zijn leuker/gezelliger/frisser/… zonder alcohol of roken! #NIXnodig

Deze boodschap communiceren we met beelden van leuke momenten en interactieve polls op Instagram, ondertekend met #NIXnodig. Het doel is om de boodschap zoveel mogelijk te verspreiden via de kanalen van preventieprofessionals, jongerenorganisaties, jongerenwerkers, buurtcoaches en gemeenten. Hiervoor is deze toolkit ontwikkeld.

De toolkit bevat kant-en-klare Instagram posts en stories met interactieve polls of quizvragen. Ook zijn er drukbestanden voor affiches en flyers om het gesprek met jongeren aan te gaan. Daarnaast zijn er templates om zelf meer posts of drukmaterialen te ontwikkelen.

In onderstaand wordbestand staat een uitgebreide handleiding voor gebruik van het #NIXnodig materiaal.

Handleiding