Toolkit Overzicht materiaal Toolkit #NIXnodig

Terug naar toolkits

Uitleg toolkit

Na de vele maanden van beperkingen, is deze zomer de samenleving weer gedeeltelijk opengegaan. Jongeren konden meer op pad met vrienden, feestvieren, op vakantie of misschien zelfs naar een festival. Aansluitend op de NIX18-afspraak, hebben we toen de #NIXnodig campagne gelanceerd.  Inmiddels is de situatie weer veranderd. Toch willen we inspelen op de aankomende kwetsbare momenten Kerstmis en Oud & Nieuw van deze winter. Speciaal voor deze kwetsbare momenten zijn aanvullende middelen ontwikkeld. Deze richten zich direct tot jongeren en tonen dat het net zo leuk of zelfs leuker is zonder roken of alcohol. De kernboodschap blijft: 

Wij zijn leuker/gezelliger/frisser/… zonder alcohol of roken! #NIXnodig

Deze boodschap communiceren we met beelden van leuke momenten en interactieve polls op Instagram, ondertekend met #NIXnodig. Het doel is om de boodschap zoveel mogelijk te verspreiden via de kanalen van preventieprofessionals, jongerenorganisaties, jongerenwerkers, buurtcoaches en gemeenten. Hiervoor is deze toolkit ontwikkeld.

De toolkit bevat kant-en-klare Instagram posts en stories met interactieve polls of quizvragen. Ook zijn er drukbestanden voor affiches en flyers om het gesprek met jongeren aan te gaan. Daarnaast zijn er templates om zelf meer posts of drukmaterialen te ontwikkelen.

In onderstaand wordbestand staat een uitgebreide handleiding voor gebruik van het #NIXnodig materiaal.

Handleiding.doc