Ook deze zomer NIX18

(2020) Samen met een aantal beleidsmedewerkers en een communicatiemedewerker van de gemeente én een creatief ontwerper ontwikkelde Brijder Jeugd deze zomercampagne voor ouders.

Ester Teunen, coördinerend Preventiedeskundige bij Brijder Jeugd Noord-Holland is de drijvende kracht achter deze jaarlijks terugkerende zomercampagne. Een paar vragen voor Ester.

Hoe en met wie ontwikkelen jullie deze zomercampagne?
"Dit doen we altijd samen met een communicatie- en een paar beleidsmedewerkers van de gemeente. Daarnaast huren we een bureau (Taha Chebli) in voor het creatieve ontwerp en sparren we met collega’s uit ander regio’s. Met een klein team van mensen bedenken we dus wat we willen maken voor ouders en vervolgens gaat Taha Chebli aan de slag met een ontwerp voor de advertorial. Dit wordt per gemeente op maat gemaakt.
Van het samen nadenken en uitwerken van een concreet product en snel kunnen schakelen met elkaar en daarna het resultaat zien; daar krijg ik echt energie van!"

Hoe wordt de campagne verspreid en welke doelgroepen worden daarbij betrokken?
"We verspreiden de advertorial via de verschillende regionale weekbladen en online via het Facebook kanaal van Brijder Jeugd (getarget) en de eigen Social Media kanalen van de gemeentes. Daarnaast zorgt de preventiedeskundige die werkzaam is in de regio en contact heeft met scholen dat de campagne daar wordt uitgezet (bijvoorbeeld in de nieuwsbrief van school)."

Heb je tips voor andere regio’s?
"Voor ons werkt het heel goed om een campagne samen met beleidsmedewerkers uit de gemeentes te ontwikkelen. Daarnaast stemmen we ook altijd af met de wethouders, zodat de campagne echt goed gedragen en ondersteund wordt door de gemeente. Ons inziens is het belangrijk om aandacht aan NIX18 te (blijven) geven. Dus vaak laten terugkomen!"