Regionale NIX18 voorbeelden voor professionals

nix18voorprofs logo nix18

Benieuwd naar hoe anderen de NIX18 materialen inzetten? Er zijn door de jaren heen inspirerende regionale voorbeelden verzameld.

Regionale voorbeelden

(2023) In samenwerking met het Trimbos-instituut hebben wij met drie collega's van Vincent van Gogh voor geestelijke gezondheidszorg een poster campagne ontwikkeld, waarbij er een combinatie is gemaakt tussen de NIX18 en Zien drinken doet drinken boodschap. Deze posters zijn in het centrum van Roermond bij alle horeca gelegenheden opgehangen. Ook is er met de Roermondse carnavalsverenigingen contact gezocht om deze campagne te bespreken.

De campagne is in de regio ook door netwerk partners opgepakt en er kwamen veel vragen binnen om de poster met een kleine uitleg door te sturen. De posters zijn verschillende plekken gezien, denk aan scholen, buurthuizen en horeca. Daarnaast is er ook door de stadsprins van Venray een filmpje opgenomen in het kader van NIX18 die voortkwam uit het gesprek rondom de poster campagne.

Tijdens de uitvoer van deze campagne merkten we dat deze boodschap nog breder opgepakt dient te worden. Dat houdt in dat ook de voorbereidingstijd hierop naar voren moet. Daarom proberen wij deze boodschap in te bedden in lokale NIX18 overleggen, zodat dit ook geborgd kan worden.

Vlak voor de Vastelaovend hebben wij tijdens een inspiratiesessie voor netwerkpartners de postercampagne toegelicht en zijn we hierover met elkaar in gesprek gegaan en hebben we tips uitgewisseld.

Posters

Contactpersoon : Glenn Schellekens (gschellekens@vvgi.nl).

nix18voorprofs logo nix18